lørdag den 12. september 2015

Goddag til efteråret...

Mit sidste indlæg hed "Sommeren på hæld...". Nu er det nærmest forlængst slut og efteråret er skudt igang. Jeg elsker efteråret... farverne og duften. Og dét at det er tid til at tænde stearinlysene om aftenen. Jeg har pakket have-møblerne væk og haven er så småt ved at være efterårs-klar.

Tiden flyver afsted. Det har jeg skrevet før, men ikke desto mindre er det sandt.
Da jeg startede denne blog, havde jeg intentioner om at skrive mindst hver anden dag - sådan er det tydeligvis ikke gået. Det er såmænd ikke fordi jeg har mere travlt end alle andre... jeg prioriterer nok bare i en anden rækkefølge. Hurra for mangfoldigheden.
Som tidligere nævnt er jeg arbejdsløs pædagogmedhjælper med vikartimer i 2 børnehaver. Det er jeg rigtig glad for. 2 meget forskellige børnehaver, men jeg holder af at komme begge steder. Siden torsdag har jeg været syg. Sådan er det ofte når man starter i en ny institution... det er vist noget med at man kommer i kontakt med en anden slags bakterier osv end man er vant til. Men det skal man jo bare igennem og jeg håber at være klar igen til mandag.

Jeg har en bestyrelses-post i afdelings-bestyrelsen i den boligforening jeg bor i. Her har vi i rigtig lang tid været mindre tilfreds med formanden. Jeg kan selvfølgelig ikke komme nærmere ind på præcis hvad problemerne er, men røber nok ikke for meget ved at sige at formanden er temmelig magtsyg. I sidste uge havde vi afdelingsmøde, dvs at alle 131 boliger er inviteret. Formanden var på valg... og jeg også. Det er flere måneder siden vi var nogen der begyndte at arbejde på at få en anden formand. Der var mange forskellige scenarier i spil, men først 2 dage før mødet faldt brikkerne på plads. Det vil selvfølgelig altid være op til deltagerne på mødet at stemme på den ene... eller den anden. Eller tredje, for den sags skyld. Man ved jo aldrig hvad der kan ske. Ad omveje havde jeg hørt at en anden beboer ville gå efter min plads. Jeg var ikke i tvivl om at formanden stod bag. Mildt sagt, så kunne formanden og jeg ikke sammen. Og det er meget mildt sagt.
Formands-valget var på dagsordenen før valget af min bestyrelsespost. Jeg havde besluttet at hvis ikke der ville ske en udskiftning, så ville jeg ikke modtage genvalg.
Den korte historie er at der blev valgt en ny formand ind. Den udstemte forlod dermed mødet, kom tilbage med en pose med papirer og nøgler til den nye formand... og forlod derefter mødet igen. Flot afgang....
Med den viden kunne jeg nu modtage genvalg, og det viste sig da også at vedkommende som ville ha' stillet op mod mig, ikke gjorde det alligevel. Så nu er vi (efter min mening) en god solid bestyrelse som har mange jern i ilden allerede. Vi har allerede fået mange skulderklap fra andre beboere, så vi ser lyst på fremtiden og glæder os til at skabe noget nyt, sjovt og spændende.

Og nåja, så går jeg rundt og er lidt småforelsket. Altså bare lidt. Er "faldet over" den sødeste søde... og nu bruger vi bare lidt tid på at lære hinanden at kende. Bare sådan stille og roligt. Når efterårsfarverne kommer lidt mere frem, vil vi en tur på Bridgewalking. Jeg har vundet en billet dertil - han har været deroppe en gang før, men tager gerne en tur mere sammen med mig. Jeg glæder mig! Det er sq som om alting bliver lidt nemmere når man holder af... og bliver holdt af :-)

God weekend til jer allesammen :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar